Deklaracja dostępności

Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Świdniku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Świdniku.
 
  • Data publikacji strony internetowej: 12.11.2020 r.
  • Data ostatniej dużej aktualizacji strony: 12.11.2020 r.
  • Deklarację sporządzono dnia: 16.03.2021 r.
  • Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 12.03.2024 r.
  • Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
  • Dokumenty umieszczane na stronie są skanem wersji papierowej lub powstały z niewłaściwie przygotowanych plików Word,
  • Dla informacji brak właściwej relacji,
Wyłączenia:
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-11-12. Deklarację sporządzono na podstawie audytu przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego.

 

Skróty klawiaturowe

 

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Grzegorz Zborowski, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 604 522 441 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

  • wejście z poziomu gruntu na parter budynku;
  • wjazd na piętro za pomocą windy;
  • oznaczenie dla osób niewidomych i słabowidzących na nawierzchni przed budynkiem i w budynku;
  • dostępność do wszystkich pomieszczeń biurowych i terapeutycznych dla osób z niepełnosprawnościami;
  • toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnościami;
  • brak zakazu wstępu z psem asystującym;
  • w przypadku potrzeby dodatkowych usług np. tłumacza języka migowego kontakt z koordynatorem dostępności Pani Paulina Kuś : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dostępność architektoniczna – informacja opisowa, rozszerzona

  • Siedziba Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Świdniku – Organizatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej mieści się przy ul. Kolejowej 5, 21-040 Świdnik
  • Przed budynkiem znajdują się dwa miejskie miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością (parking miejski). Po wcześniejszym kontakcie z koordynatorem dostępności jest możliwość skorzystania z miejsca parkingowego znajdującego się na terenie Ośrodka Interwencji Kryzysowej tuż przy głównym wejściu do budynku.
  • Wejście do budynku oznaczone jest tablicą informacyjną z nazwą instytucji. Przed wejściem do budynku znajduje się furtka. W odległości 584 cm od furtki jest wejście do budynku do którego prowadzi kontrastowa ścieżka chodnikowa dla słabo widzących. Drzwi budynku są szklane oznaczone żółtym kontrastem dla słabowidzących. Po wejściu znajduje się przedsionek o szerokości 160 cm i długości 170 cm ze szklanymi drzwiami oznaczonymi na żółto dla słabowidzących. Po wyjściu z przedsionka po prawej stronie znajduje się winda, a za windą schody prowadzące na 1 piętro gdzie znajduje się poczekalnia z zielonymi fotelami oraz kancelaria. W kancelarii można pozyskać wszelkie informację dotyczące działalności Ośrodka Interwencji Kryzysowej – Organizatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej.
  • Podłoga korytarza jest równa i bez przeszkód, aby umożliwić płynne poruszanie się osób z niepełnosprawnością. Pomieszczenia usytuowane są po dwóch stronach prostego korytarza, z opaską kontrastową (na korytarzu i w każdym z pomieszczeń), a wejścia do nich zachowują kontrast kolorystyczny, tj. ciemne futryny, jasne skrzydła drzwiowe. Przy każdym z pomieszczeń, z lewej strony na wysokości od 120 cm do 135 cm umieszczone są tabliczki z tekstem pisanym brajlem. Dzięki temu osoby niewidome mogą odczytać informacje na tabliczkach dotyczące poszczególnych pomieszczeń. Tabliczki są wykonane w kontrastowych kolorach co ułatwia ich odczytywanie dla osób słabowidzących. W formie tabliczek oznakowane są również piętra widoczne dla osób korzystających ze schodów i wind.
  • Toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się na końcu korytarza po lewej stronie. Zaprojektowana jest tak, aby umożliwić łatwe poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Posiada również specjalne uchwyty, które pomagają osobom z niepełnosprawnościami utrzymać równowagę i zapewnić sobie wsparcie podczas korzystania z toalety. W toalecie zainstalowany jest alarm przywołania w razie potrzeby pomocy.
  • Winda jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością, zapewniając wygodne i bezpieczne poruszanie się po budynku. Posiada przyciski z numerami pięter oznaczonymi alfabetem Brailla. Przycisk ewakuacji dodatkowo oznaczony jest żółtym kontrastem dla słabowidzących. Winda posiada komunikaty głosowe: „ piętro pierwsze” , „ parter wyjście z budynku”.
  • W całym budynku zastosowano kontrastowy ciąg komunikacyjny oraz żółte pola widzenia. Kontrastowo oraz dotykowo zostały oznakowane stopnie schodów wewnątrz budynku. Drzwi wejściowe do pomieszczeń posiadają dostosowaną szerokość dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim oraz kontrastową ościeżnicę dostosowaną dla osób słabowidzących.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Dostępność budynku dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku

  • zastosowano kontrastowe ciągi komunikacyjne przed budynkiem oraz wewnątrz
  • kontrastowe ościeżnice przed wejściem do każdego pomieszczenia w budynku
  • kontrastowe tabliczki z wypukłościami, piktogramami oraz tłumaczeniem brailla
  • kontrastowe pola widzenia na parterze budynku w przedsionku oraz przed schodami i windą, na 1 piętrze po wejściu schodami i wyjściu z windy oraz przed toaletą dla niepełnosprawnych na końcu korytarza po lewej stronie
  • kontrastowe oznakowanie windy wewnątrz i na zewnątrz,
  • kontrastowe oznakowanie szklanych drzwi wejściowych i przejściowych
  • winda opatrzona wypukłymi cyframi z tłumaczeniem brailla oraz sygnalizatorem dźwiękowym „piętro pierwsze”, „parter wyjście z budynku”
  • oznaczenie drogi ewakuacyjnej
  • możliwość wejścia z psem asystującym/ przewodnikiem
  • kontrastowe oznaczenie włączników elektrycznych
  • dostoswane oświetlenie w całym budynku

 

Ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami

W Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Świdniku wyznaczone jest miejsce zbiórki do ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami , a pracownicy Ośrodka posiadają wiedzę w zakresie sposobów ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami.

Sposób oznaczenia miejsca ewakuacji dla osób ze szczególnymi potrzebami:

ewakuacja osoby szczegolne potrzeby

Aplikacje mobilne

Brak aplikacji mobilnej.